6. Defekty
Detroit opowiada o grze. Poprzez swoje działania i decyzje kierujesz historią i stajesz wobec konsekwencji swoich wyborów. Jesteś odpowiedzialny za los tych postaci. Staniesz się „współautorem”, który będzie musiał podejmować krytyczne decyzje, które wpłyną na całą historię i jej świat. Gdy grasz tak jak wszystkie postacie, zobaczysz historię z różnych perspektyw. Będziesz musiał rozważyć każdą decyzję, ponieważ działania wykonane przez jedną postać mogą mieć wpływ na innych. Będziesz także musiał unikać narażania bohaterów na ryzyko, ponieważ wszyscy mogą umrzeć, i podobnie jak w Heavy Rain, historia będzie kontynuowana bez nich. Defekty, czyli tzw. ‘deviants’, przedstawiają Androidy, które stają się świadome i nie potrzebują słuchać rozkazów ludzi, do których należą. Gra w doskonały sposób nam przedstawia jak do tego dochodzi i dlaczego, jest to główny temat fabuły. Grając trzema postaciami mamy możliwość aby stać się defektem. Jest to bardzo interesujące, ma to ogromny wpływ na to jak toczy się cała historia. Jest to ogromny atut gry, że nie jesteśmy zmuszani do tego aby stać się defektem, nasze wybory w grze nie są naganiane przez twórców, i to co robimy nie jest iluzją, porównując do innych gier, np. do The Walking Dead, lub Life is Strange. Twórcy Detroit: Become Human faktycznie zapewnili graczom możliwość stworzenia swojej wersji.