3. Proxima Centauri b

Teraz coś zdecydowanie bliższego, bowiem planeta znajdująca się całkiem blisko od Ziemi – tylko 4,3 lat świetlnych. Co prawda obecnie nie ma możliwości aby odwiedzić planetę, znajduje się ona na liście potencjalnych egzoplanet nadających się do zamieszkania. Mimo tego, że planeta znajduje się na liście, nie można dokładnie ustalić tego, jak bardzo nadaje się do zamieszkania, ponieważ planeta podlega gwiezdnej presji wiatrowej ponad 2000 razy większej od tych, które doświadcza Ziemia przez wiatr słoneczny. Promieniowanie i gwiezdne wiatry prawdopodobnie niszczą atmosferę, pozostawiając dolną powierzchnię jako jedyne potencjalnie nadające się do zamieszkania miejsce na tej planecie. Proxima Centauri b okrąża gwiazdę z okresem orbitowania około 11,2 ziemskich dni i ma szacunkową masę co najmniej 1,3 razy większą niż Ziemia. Została odkryta metodą pomiaru zmian prędkości radialnej. Sama nazwa planety pochodzi od nazwy gwiazdy, którą ciało to okrąża. Mała litera „b” oznacza, że jest to pierwsza odkryta planeta okrążająca tę gwiazdę