10. Mortyr
Polski akcent na koniec. Mortyr 2093-1944 to pierwsza gra komputerowa typu shooter, wydana przez Interplay i opracowana przez Polskie Mirage Media. Wydana w 1999 roku. Jedna z wcześniej opracowanych, wcześniejszych strzelanek do komputera osobistego IBM. Gra następuje za synem naukowca transportowanego z powrotem w czasie do II wojny światowej, aby zapobiec zwycięstwu w Osi i oferuje poziomy wyznaczone zarówno w czasie II wojny światowej, jak iw przyszłości. Gra miała mieszany odbiór podczas jej premiery, a gra zyskała pozytywne recenzje z polskiej prasy do gier wideo i szeroko rozpowszechniona za granicą. Gra była naprawdę dobra i jako taka potrafiła wycisnąć z ówczesnego sprzętu siódme poty.
Mortyr intrygował fabułą. W 1944 r., niespodziewanie dla aliantów, niemiecka ofensywa zimowa powoduje, że ponad 80% terytoriów europejskich przechodzi pod kontrolę niemiecką. Niedługo potem zniszczenie Moskwy i zabranie Waszyngtonu zakończyły wojnę. Mimo to świat nie był w stanie powstrzymać Führera i jego Rzeszy. W roku 2093, 148 lat po zakończeniu wojny, przytłaczająca Rzesza rządzi Ziemią pod totalitaryzmem, ale zbliża się Armagedon. Zwycięstwo wojsk niemieckich przyniosło nie tylko terror nazistowskiej dyktatury, ale także tajemnicze zmiany pogody, które pozornie prowadzą świat ku zniszczeniu. Jedynym sposobem, aby zapobiec zniszczeniu ludzkości, jest cofnięcie się w czasie do roku 1944. Generał Mortyr przypisuje swojemu synowi, Sebastianowi, misję zbadania i zatrzymania wydarzeń, które mogą zniszczyć przyszłość ludzkości.
Osobiście dużo bardziej podobała mi się gra w czasach wojennych, niż w przyszłości.